Tuesday, July 7, 2009

tips kebahagian?

Dah lama tak masuk blog nih sampai terlupa password. So, bila dah ada free time macam ni plus ada topik yang nak dikatakan, aku pun terbukak hati nak tulis blog. Semalam aku and beberapa cikgu discuss ler kisah husband2 masing2. Except for me la. Aku dengar je diorang cakap as diorang lebih senior bab2 ni. So, biler dengar cerita akak2 tu, aku pun buat la conclusion yang tips kebahagian ni hanya pasangan suami isteri tu saja boleh create dalam perhubungan mereka. As long as they are happy to be together ever after, maka bahagialah mereka. Sometimes tips yang orang beri pada kita tak semestinya sesuai dengan pasangan kita. Contohnya Ajib. Aku ada jugak baca buku pasal tips kebahagian and share dengan senior2. Tapi bila kita nak apply dalam perhubungan suami isteri macam pelik. Aku prefer dengan cara aku sekarang cuma ada la sikit2 diubah mengikut kesesuaian Ajib tu.
So, apapun cara kita dengan suami kita tak kisah la. Janji dua2 bahagia. Macam ada akak kat skolah yang mana kitaorg panggil kak Ros(nama sebenar).. Suami dia jenis lelaki yang semuanya isteri buat. Hmm..as for me, aku tak boleh terima la lelaki macam tu. Tapi pada kak Ros, dia bahagia. Aku kagum dengan dia. Kawan aku kat JB nama B. Husband dia pun lebih kurang dengan suami kak Ros, isteri kena buat semua. Sebab tu la Tuhan dah buat pasangan kita sesuai dengan kita. Macam aku yang malas ni, dapat husband yang boleh la nak buat itu ini. Tapi mana ada orang yang perfect kan. Walaupun Ajib banyak tolong dalam menyelesaikan house chores tapi ada ler jugak kekurangan dia. Sebagai isteri kita kena terima seadanya tapi pada aku tak perlulah nak show off yang dia lah LELAKI PALING PERFECT DI DUNIA ni. Biarlah kebahagiaan kita disimpan dan dikongsi bersama dia dan anak2. Kan lebih sweet :)
Aku ni kalau orang bercerita aku dengar je dan cerita la sikit2 kalau ada part yang kelakar tapi kalau nak cerita yang lebih2, mintak maaf la. Orang belum tentu nak dengar cerita kita. Kita rasa kita bertuah dapat husband yang macam tu macam ni tapi tidak pada pandangan orang. Sebab tu lah aku malas nak cerita pasal Ajib or anak2. Orang meluat jugak kalau asyik cerita pasal2 husband and anak2. Mesti orang kata " Ingat dia sorang ada laki.." Taknak la orang cakap macam tu.
Apapun, I'm happy for everything that I have now.....

0 comments:

 
template by suckmylolly.com